Tuesday, February 17, 2009

陈老师:这是我的文章,可是请你改错了。


前年夏天我在苏州大学学中文。这个项目流行很多,每一个周末差不多区别的都市。我最喜欢的流游的地方是四川。在四川,我们去周家沟,峨眉山,和成都。据说周家沟是一个地球的四个最漂亮的地方。我同意,周家沟的景色特别美丽的。谁特别蓝色的,特别清楚地。山不就是山。峨眉山根周家沟不一样。峨眉山有一个专业:猴子。峨眉山的猴子很勇敢很恶作剧。我看了一只猴子从游客的头上抢了一顶帽子,然后,我别开玩笑,对他大笑。

周家沟也有很有意思的文化。我们去听一个西藏音乐会。那个音乐对唱了传统的和现代的歌。是不一样的文化,好像他们有比较玩或者开心的感觉。

9 comments:

  1. 有一些文法错误,我电邮给你。

    ReplyDelete
  2. 你真的很搞笑。连华文文章也会放上网。 真有意思!

    ReplyDelete
  3. Hi Matt!

    I am certainly impressed by your Chinese.
    Indeed interesting!

    Cecilia =)

    ReplyDelete
  4. Hey Matt,

    This post is interesting! It's very good for a beginner already. Word hard, next time you'll be able to write fluently. :)

    *My Chinese is actually horrible. :x

    ReplyDelete
  5. Sorry typo, I mean *work hard, not *word. :)

    ReplyDelete
  6. Matt!

    You are awesome! Even though there are some mistakes, your point is successfully conveyed to us. LOL!

    Do you think it would be better for you to add in any differences in interpretation of cultural norms, that you experienced when you were studying in Suzhou? And maybe throw in some fundamentals of effective communication to facilitate your understanding of a foreign culture? Just some suggestions based on the guidelines for each blog post. >_<

    ReplyDelete
  7. 你写得很不错!我觉得在中国你见到了很多不同的文化,一定是很珍贵的经验。我希望你在新加坡留学也能感觉到一些本地文化,因为对我来说,新加坡虽然不太大可是她也有特点。
    - 莹莹 -

    ReplyDelete
  8. 马虎,我不知道你在中国学了中文!很有意思啊。你真的对中国文化和语言很有兴趣吧。

    ReplyDelete